وضعیت قرمز بازار رمز ارزها تاثیر کرونا یا بازی نهنگ ها


امروز بیت کوین ۲۴ درصد از ارزش خودش رو در کمتر از ۱ ساعت از دست داد و به زیر قیمت روانی خود یعنی ۶۰۰۰ دلار رسید و تا ۵۵۰۰ دلار معامله شد! در حال حاضر پس از اصلاحی کوتاه قیمتی حدود ۶۱۰۰ دلار دارد. اما دلیل این ریزش چیست و پشت این سقوط بازار ارز های دیجیتال چه سیاستی خوابیده؟
در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اتفاقات مشابهی افتاده و انگار اینبار هم همان اتفاقات در حال تکرار شدن است , در این سال ها بیت کوین بر اثر فعالیت نهنگ ها و با بهانه کردن اخبار منفی باعث ریزش بازار شدن و بیت کوین را در قیمت های پایین درو کردند و مدتی بعد در بالاترین قیمت ها بفروش رساندند!
بنظر میرسد پشت این سقوط هم دستکاری سازماندهی شده و هدفمندی خوابیده باشد , سقوط بازار های جهانی در اثر شیوع جهانی ویروس کرونا بهانه ای است برای نهنگ ها که بیت کوین را در قیمت های پایین معامله کنند تا این حس را به مالکان این ارز بدهند که بیت کوین بی ارزش است! و سپس در پایین ترین قیمت ممکن آن را جمع کنند! چیزی که مشخص است این است که قیمت فعلی ارزش واقعی بیت کوین نیست! تنها چند ماه به نصف شدن پاداش بیت کوین مانده و سقوط قیمت بیت کوین به این قیمت ها کمی عجیب است! ناگفته نماند که سقوط ارزش بیت کوین بر روی تمامی ارزهای دیجیتال تاثیر منفی داشته و ارز هایی مانند اتریوم تا ۲۹ درصد ریزش قیمت داشتند!
نظر شما در این باره چیست؟
, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *