کلاهبرداری مدرن به سبک یونیک فاینانس unique finance


یونیک فاینانس unique finance یا به فارسی سرمایه گذاری بی نظیر! که البته اسم درستش کلاهبرداری بی نظیره، روش جدید کلاهبرداریه برای خالی کردن جیب مردم کشور های جهان سومی مثل ایران که اگه یک شرکت خارجی پولشون رو بالا بکشه دستشون به هیچ جای دنیا بند نیست و تشنه ی درآمد دلاری هستن و افرادی که اطلاعات بسیار کمی از دنیای سرمایه گذاری دارن

اگه دارید این مقاله رو می خونید دلیلش اینه که احتمالا توسط یکی از اعضای این شرکت هرمی ویزیت شدید یا اسمش به گوشتون خورده پس از نوشتن بعضی از توضیحات در مورد این شرکت فاکتور میگیرم و میریم سراغ مطالب مهم تر و مواردی که تاحالا توی مقالات مرتبط با این شرکت هرمی بهش اشاره نشده!
متاسفانه کشور ما از اون کشور های کلاهبردار خیزه! دلیلش هم اینه که دوست داریم پول رو مفت بدست بیاریم! بدون زحمت! اما مگه شدنیه؟ البته که شدنیه ولی فقط از نظر یونیک فایناننس و دیگر شرکت های هرمی کلاهبرداری !

تا حالا اسم پانزی به گوشتون خورده؟
اجازه بدید ببینیم ویکی پدیا در مورد پانزی چی میگه :

پانزی یعنی چه ؟

ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه است. در این ترفند به سرمایه‌گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ای غیرعادی بالاترند. البته این سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می‌شود و شرکت یا فرد دریافت‌کنندهٔ سرمایه نیازی به انجام کار اقتصادی با پول دریافتی ندارد. نام این ترفند از نام چارلز پانزی گرفته شده‌است. ( توضیحات کامل در مورد پانزی در ویکی پدیا )

آموزش ورود به بازار بورس ایران

تعریف بالا واستون آشنا نیست؟

حق عضویت در این شبکه ، سرمایه گذاری حداقل ۱۰۰۰ دلاریه و اینکه باید دو سال پول شما توی این شرکت بخوابه در قبال سود ماهانه مشخصی که به شما میده! در این مدت جدا از سود بالایی که عاید شما می کنه که حتی بالاتر از سود سرمایه گذاری در کارگزاری های معتبر بورسیه داخلی و خارجیه به شما میگه اگر افراد دیگری رو به شبکه جذب کنید پاداش های باورنکردنی به شما میده! پاداش هایی که عقل از سر هر جنبنده ای می پرونه! البته نه از سر افرادی که برای تصمیم گیری هاشون تفکر و تحقیق می کنن!

شما دوستان و آشنایانتون رو تشویق به سرمایه گذاری در این شبکه می کنید تا به همان شکل شرکت های هرمی قدیمی پاداش دریافت کنید ، پاداش هایی که باعث می شوند شما با قدرت بیشتری سرمایه برای این شبکه جذب کنید !

اما شرکت یونیک فاینانس این پاداش هارو از کجا به شما میده ؟ برگردید به تعریف پانزی ! پاداش شما درواقع از سرمایه ای به شما داده میشه که توسط شما و دیگر سردرسته ها جذب میشه ! اینقدر این فرایند ادامه پیدا می کنه تا شرکت طی چندین سال به اون مبلغ هدفش برسه و بعد از اون همه چیز که درواقع تنها یک وب سایت هست حذف می شود! حتما به خودتون میگید شرکت یونیک فاینانس دارای دفتر های متعددی هست چطور ممکنه همه این دفاتر رو جمع کنن و برن! جدا از اینکه این کار مثل آب خوردن انجام میشه و قبلا شرکت هایی مثل گلد کوئیست ( Gold Quest ) و ورد واید انرژی ( world wide energy ) فرایند های مشابهی رو داشتن لازمه که بدونید مدیران این دفاتر افرادی مثل خود شما هستند که توسط شخص دیگری جذب شدن و برای اینکه سود بیشتری داشته باشن دفتر ایجاد کردن و سرمایه افراد رو جمع می کنن ! درواقع بهتره بگم یونیک فاینانس همون گلد کوئیست قدیم هست که به این دلیل که روش گلد کوئیست برای ما ایرانیا آشنا هست و مردم کمتر فریب اون رو می خورن دارن با رنگ و لعاب تازه ای همون کارو تکرار می کنن !

آدرس شرکت یونیک فاینانس کجاست ؟

آیا شما آدرسی از دفتر مرکزی این شرکت سوئیسی دارید؟ بدون شک خیر! ندارید! به این دلیل که یونیک فاینانس یا یونیک فایننس یک شرکت منحل شده در کشور سوئیس است و این شبکه هرمی فقط از نام آن استفاده می کند! اگر در مورد آدرس این شرکت در گوگل جست و جو کنید تصاویر جالبی از آن می بینید! تصاویری که خود گویای خیلی مسائل است ! یک شرکت چند میلیون دلاری بدون حتی یک دفتر معتبر !
جالب اینجاست بعد از مدتی که این موضوع فاش شد سردسته های این شبکه ادعا کردن که یونیک فاینانس دیگر یک شرکت سوئیسی نیست و توسط یک شرکت آمریکا ۵۱ درصد سهام آن خریده شده و به همین دلیل یک شرکت آمریکایی است ! چه جالب! آن همه ادعا که در نظام بانکی و کشور شفافی مثل سوئیس فعالیت می کنید ناگهان ازبین رفت و شرکت آمریکایی شد! مشکلی نیست فرض را بر اینکه شرکت آمریکایی است قرار میدهیم! اما چه شرکتی؟ یک شرکت سوری دیگر که توسط خود مدیران تاسیس شده!

سرمایه گذار هایی از آمریکا و اروپا ! حقیقت دارد؟

از دیگر ادعا های این شبکه ، سرمایه گذاری مردم کشور هایی مثل آمریکا است! و برگ این ادعا تصویر آمار بازدید کننده های وب سایت این شبکه هرمی است که یک تصویر از وب سایت الکسا می باشد! حتما می پرسید پس دلیل وجود بازدید کننده ها از آمریکا و حتی اروپا چیست؟ یک دلیل ساده دارد و آن هم فیلتر بودن وب سایت یونیک در ایران می باشد در نتیجه کاربران با استفاده از فیلتر شکن های آمریکا و اروپا به این وب سایت متصل می شوند و آمار بازدید آن از آمریکا و اروپا ثبت می شود ! درواقع این شرکت که احتمالا مدیران ایرانی هم دارد ساخته شده برای کشوری مثل ایران که اگر حقی از مردمش توسط این شرکت ها خورده شد دستشان به جایی بند نباشد !

ادعا های سردسته ها به این موارد ختم نمی شود و یکی دیگر از دلایل قانونی بودن را حواله بانکی و پرداخت های ویزا میدانند! در صورتی که به هیچ وجه این موارد دلیل بر قانونی بودن آن نیست و هر شخصی یا شرکت نامعتبری قادر به انجام این کار و ساخت حساب ویزا است.

سردسته های یونیک فاینانس می گویند که بیش از ۲ سال است که در آن فعالیت می کنند و سود خوبی دریافت می کنند ! بله درسته اما کدام شرکت هرمی در این مدت فعالیت خود را قطع کرده؟ ممکن است ۷ – ۸ سال دیگر این اتفاق بیتد و تا آن زمان به سردسته های خود سود های کلانی بدهد! بستگی دارد چه زمانی دیگر نتوانند سرمایه جذب کنند و به هدف مالی خود رسیده باشند آن زمان است که همه چیز را جمع می کنند و میروند !

چرا شرکت یونیک فاینانس هیچ شماره تماسی ندارد ؟

زمانی که از سردسته ها درخواست شماره دفتر مرکزی شرکت را می کنید پاسخ جالبی به شما میدهند! شرکت به دلیل تماس های مکرر ایرانی ها شماره های خود را حذف کرده و گفته اگر دوست دارید سرمایه بگذارید و اگر دوست ندارید بروید به سلامت ! بسیار جالب شد! شرکت سرمایه گذاری که حتی دفتر مرکزی ندارد و پاسخ گوی مشکلات مشتریان خود نیست! مگر همچین چیزی در دنیا وجود دارد؟!

از تمامی این موارد بگذریم بر فرض اینکه بنده در تمامی این موارد اشتباه می کنم :

میرسیم به جالب ترین و مهم ترین ادعای شرکت و آن ها خرید سهام شرکت های معتبری مثل اپل و BMW برای شما است ! اگر در بازار بورس کشور فعالیت کرده باشید می دانید که برای سرمایه گذاری و خرید سهام شرکت ها لازم است که حتما به صورت حضوری به کارگذاری ها معتبر کشور مراجعه کنید تا ضمن احراز هویت شدن کد بورسی دریافت کنید . کد بورسی یک کد اختصاصی است که توسط سازمان بورس کشور به هر فرد داده می شود و به کمک آن و از طریق کارگذاری های معتبر کشور می توانند سهام خرید و فروش کنند، کار گذاری ها شرکت هایی هستند که توسط سازمان بورس به رسمیت شناخته شده اند و کاملا قانونی هستند

سوالی که اینجا پیش می آید این است که اگر یونیک فاینانس برای شما سهام شرکت هایی مثل اپل را خریداری می کند پس باید یک کارگذاری معتبر باشد و در آمریکا و اروپا توسط سازمان های بورسی آن تایید شده باشد. آیا همچین تاییدیه ای وجود دارد؟ پاسخ خیر است! آیا به شما کد بورسی معتبر میدهند؟ پاسخ باز هم خیر است! یونیک فاینانس کارگذاری بورس نیست و این امکان را ندارد که حتی یک دلار برای شما سهام شرکت اپل را خریداری کند و ادعای داشتن رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی که خرید و فروش را در لحظه انجام میدهد یک ادعای کاملا کذب است و صفحه ای که شما در این سایت به عنوان تابلوی خرید و فروش می بینید فقط یک سری اعداد است که جلوی چشم شما بر اساس قیمت آن سهم جابجا می شود که جنبه ی تزیینی بیش ندارد !

چند مورد در خصوص بازار بورس که در کل دنیا وجود دارد اما در یونیک فاینانس وجود ندارد :

هیچ تضمینی بر اینکه هر روز یک ربات بتواند به شما سود مشخصی را بدهد وجود ندراد! دلیل آن هم نوسانات بسیار بازار بورس است

هیچ وقت این امکان وجود ندارد که بتوانید سهمی را در این لحظه خرید کنید و چند ثانیه بعد بفروشید دلیل آن هم کارمزد کارگذاری ها برای معاملات خرید و فروش در بازار بورس است و اگر شخصی چنین کاری بکند و در لحظه سهم را بخرد و بفروشد بدون شک ضرر می کند چرا که باید درصدی را به عنوان کارمزد کارگذاری و خدمات سازمان بورس پرداخت کند! حتی با دقت به نوسانات قیمتی شرکت های بزرگی مثل اپل به این نتیجه مرسید که نه تنها در ثانیه بلکه گرفتن این نوسانات در دقیقه هم کار بسیار سختیست !

بر فرض اینکه یونیک فاینانس یک صندوق سرمایه گذاری باشد که درواقع ادعای جدید آن هاست باید بگویم که صندوق های سرمایه گذاری بورسی و غیر بورسی هم قوانین خاصی دارند که توسط سازمان بورس تایید شده و بر آنها نظارت می شود ولی هیچکدام از این قوانین مبنی بر اجبار به نگهداشتن دوساله مبلغ سرمایه گذاری نیست! ضمن اینکه در صندوق های سرمایه گذاری قانونی شما واحد سهام خرید می کنیم و در هر زمانی می توانید بر اساس قیمت روز آن مبلغ سرمایه گذاری شده خود را دریافت کنید ضمن اینکه هیچ صندوق سرمایه گذاری نمی تواند سود مشخصی را برای سرمایه گذاران مشخص کند و ما در سال ۹۸ صندوق هایی با سود ۱۰۰ درصدی و حتی ۳ درصدی سالانه داشتیم! حالا چرا یونیک فاینانس دوسال پول شمارا نگهداری می کند و جریمه های سنگین برای فسخ سرمایه گذاری قرار میدهد؟ پاسخ سادست برای اینکه فرصت کافی برای جذب سرمایه و رسیدن به هدف خود را داشته باشد و شما به راحتی نتوانید اصل پول خود را دریافت کنید !

از تمام اینها بگذریم و باز هم فرض بر اینکه من شدیدا در اشتباه هستم سوالی که از یونیکی های عزیز دارم کدام نهاد بورسی و سرمایه گذاری در کدام کشور دنیا فعالیت این شرکت را قانونی می داند و آن را تایید کرده است؟

و حتی بر فرض اینکه باز هم من شدیدا در اشتباه باشم در خصوص سوال بالا ، سوال دیگر من این است که چرا ادعای خرید سهام توسط ربات در کسری از ثانیه را می کنید زمانی که حتی یک دلار سهم خریداری نمی کنید و هیچ سندی مبنی بر خرید سهام برای مشتریان خود ندارید و کارگذاری بورسی نیستید و ضمن اینکه خرید سهم و فروش آن در چند ثانیه بعد چیزی جز ضرر در بازار بورس دنیا نیست شما چگونه کارمزد های کارگذاری های بورسی را دور می زنید؟ مگر می شود خدمات رایگان از بازار بورس کشور ها دریافت کنید؟

پاسخ سوالات بالا در همین مقاله ای بود که خواندید. فریب سیاه بازی ها و توجیهات بی پایه و اساس این شبکه هرمی را نخورید کافیه در خصوص هر یک از توجیهاتشون فقط کمی فکر و تحقیق کنید

کلام آخر : این شرکت سرمایه شما را می گیرد و از آن به سردسته های خود پاداش میدهد ، ضمن اینکه مدیران اصلی این شرکت مشخص نیستند و هیچ آماری از سرمایه ثبت شده این شرکت وجود ندارد! اگر اطلاع داشته باشید حتی اگر شرکتی قانونی هم باشد زمانی که اعلام ورشکستگی می کند فقط دارایی های ثبت شده آن مصادره می شود و دارایی های مدیران مصادره نمی شود ! در صورتی که دانش سرمایه گذاری در بازار بورس را ندارید می توانید از صندوق های سرمایه گذاری معتبر در داخل کشور استفاده کنید و فکر سرمایه گذاری در بورس آمریکا را از داخل ایران از سر خود بیرون کنید چرا که به این شکل شدنی نیست ! و اگر دانش سرمایه گذاری در بازار بورس را دارید بدون شک می دانید که یونیک فاینانس نه تنها یک جای کارش بلکه همه جای کارش می لنگد

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان

نویسنده : سامان قدری

با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی به افزایش آگاهی مردم کمک کنیم

آموزش ورود به بازار بورس ایران

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *