۵ نکته برای بهبود سئوی محلی سایت


تلاش کردن مهم است؛ اما اینکه بدانید کجا باید تلاش کنید شما را از دیگران متمایز می‌کند. تنها با ۵ قدم ساده سئوی محلی خود را بهبود دهید و کسب‌و‌کار خود را رونق ببخشید.
گاهی اوقات کارآفرینان برای بهبود سئوی خود به متخصصان این کار مراجعه می‌کنند. این به معنای این نیست که تلاش کافی در این زمینه انجام نداده‌اند؛ بلکه نمی‌دانند کجا باید تلاش‌های خودشان را متمرکز کنند. چیزی که بسیاری از کارآفرینان نمی‌دانند این است که اگر یک مکان فیزیکی برای فعالیت‌های خود دارند؛ یعنی از مزیت خیلی خوبی در بازار محلی برخوردار هستند. در این مقاله‌ می‌خواهیم راه‌های برای بهبود سئوی محلی با شما در میان بگذاریم که اجرای آن‌ها فقط ۵ ساعت از زمان شما را خواهد گرفت.
[تصویر: 48b05092-258a-41d4-b00e-47e9c13e5d86.jpg]
سئوی محلی چیست؟
مطمئنا شما نیز در جستجوهایی که در گوگل انجام داده‌اید، مشاهده کرده‌اید که گاهی اوقات نتایج همراه با نقشه، رتبه‌بندی، آدرس و شماره‌ تلفن در بالای صفحه نشان داده می‌شوند. منظور از سئوی محلی همین است. اینکه نتایج با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر به او نشان داده ‌شوند. بسته به نوع صنعت، سایت شما می‌تواند به‌عنوان اولین نتیجه گوگل بیاید و تأثیر فوق‌العاده زیادی بر بهبود کسب‌و‌کار شما داشته باشد.
قدم اول: استفاده از سرویس گوگل مای بیزینس
ثبت‌نام در این سرویس (Google My Business) بسیار ساده است و کمتر از ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. شما باید آدرس، شماره ‌تلفن و محل دقیق شرکت خود را روی نقشه مشخص کنید. همچنین فراموش نکنید که چند عکس همراه با توضیحات کامل در مورد کسب‌و‌کار خود قرار دهید تا مردم با برند شما بیشتر آشنا شوند.
قدم دوم: ثبت سایت در دایرکتوری‌های محلی
دایرکتوری‌ یا فهرست‌های محلی زیادی در اینترنت وجود دارند که شما می‌توانید کسب‌و‌کار خودتان را در آن‌ها ثبت‌نام کنید. این کار باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما خواهد شد. هرچقدر ارزش و اعتبار سایت دایرکتوری بیشتر باشد، سئوی شما نیز بهتر بهبود پیدا خواهد کرد.
[تصویر: e123f4c4-6713-4985-8e5f-8aec318f3c25.jpg]
قدم سوم: از مشتری‌های خود بخواهید نظرشان را درمورد شما بنویسند
از مشتری‌ها و کاربران سایت خود بخواهید نظرشان را در مورد شما بنویسند. بیشتر بودن تعداد نظرها به معنای بهتر بودن رتبه‌بندی سایت شما نسبت به دیگران نیست. درواقع نظرها کمک می‌کنند امتیاز سایت شما از نظر تعداد کلیک‌هایی که روی آن می‌شود، بالاتر برود و این موضوع در رتبه‌بندی گوگل اهمیت زیادی دارد. زمانی که کاربرها عبارتی را داخل گوگل جستجو می‌کنند، برای اینکه تصمیم بگیرند کدام سایت را باز کنند، به رتبه‌بندی سایت‌ها نگاه می‌کنند؛ و هرچقدر تعداد ستاره‌های آن بیشتر باشد یعنی سایت از محبوبیت بیشتری برخوردار است و درنتیجه آن را انتخاب می‌کنند. هرچقدر تعداد کلیک‌های سایت شما از طریق جستجو بالا برود، امتیاز شما برای گوگل بیشتر می‌شود و درنتیجه سئوی شما بهبود پیدا می‌کند. شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار باید زمان بگذارید و یک لیست حداقل ۵۰ نفره از مشتری‌های خود درست کنید. سپس در یک ایمیل جداگانه و شخصی‌سازی شده به هرکدام از آن‌ها توضیح دهید که نظرشان در مورد سایت شما بسیار مهم است. همچنین باید به کارمندان خود آموزش دهید که از مشتری‌ها بخواهند نظرشان را در مورد خدمات شما ثبت کنند. صفحه‌ی گوگل مای بیزینس برای شروع و ثبت نظر کاربران خوب است اما سایت‌هایی مانند فیسبوک نیز نباید فراموش شوند.
به یاد داشته باشید که ایمیل درخواست جمع‌آوری نظرها را نباید به‌صورت یکجا برای همه‌ی مشتری‌های خود ارسال کنید؛ زیرا این موضوع که یک‌دفعه تعداد نظرهای شما از ۰ به ۳۰ برسد، باعث می‌شود گوگل به شما امتیاز منفی بدهد. بنابراین این کار را به‌صورت مستمر و دائم انجام دهید.
[تصویر: 50284b07-f7cc-4a26-a3e2-d46f7b4f13fb.jpg]
قدم چهارم: بک لینک‌های محلی بسازید
گوگل چگونه تصمیم می‌گیرد کدام کسب‌و‌کار محلی را در نتایج خود نشان دهد؟ وابستگی‌های زیادی بین قدرت دامنه و سئوی محلی وجود دارد. شما از طریق سایت Moz می‌توانید رتبه‌ی سایت خود در گوگل را پیش‌بینی کنید. اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، شما باید تعداد لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به شما داده می‌شود، افزایش دهید. اگر یک شرکت محلی هستید، باید لینک‌های محلی به سایت خود داشته باشد. اگر یک شرکت توزیع کننده هستید، به یاد داشته باشید که تمام خرده‌فروش‌های شما باید لینک شما را داخل وب‌سایت خود قرار دهند. همچنین از مشتری‌های خود بخواهید که لینک سایت شما را داخل سایت خود قرار دهند. در اجتماعات محلی شرکت کنید و به‌عنوان مثال از یک تیم کوچک ورزشی حمایت مالی کنید. سپس از آن‌ها بخواهید که لینک سایت شما را در قسمت حمایت‌کنندگان مالی سایت خود قرار دهند. همه این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا درنهایت گوگل شما را به‌عنوان یک کسب‌و‌کار محلی بشناسد.
قدم پنجم: سئوی سایت خود را بهبود ببخشیدگوگل تنها زمانی کسب‌و‌کار شما را در یک محله‌ی جغرافیایی تأیید می‌کند که این موضوع را در وب‌سایت اصلی شرکت خود تأیید کرده باشید. شما باید نام کسب‌و‌کار، آدرس و شماره تلفن خود را داخل وب‌سایت وارد کنید. مکان خود را روی نقشه گوگل مشخص کنید و آن را در قسمت تماس سایت قرار دهید تا مردم راحت‌تر شما را پیدا کنند. به یاد داشته باشید که یک بار نوشتن مکان جغرافیایی کافی است و در ذکر آن نباید زیاده‌روی کنید.
[تصویر: ecd132da-2037-4ac2-825c-a1ea3480a665.jpg]
کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید
سوالی که برای بسیاری از کارآفرینان مطرح می‌شود این است که اگر برای شرکت خود مکان فیزیکی نداشته باشند و کسب‌و‌کار خود را از خانه راه‌اندازی کرده باشند، برای بهبود سئوی محلی خود باید چه کاری انجام دهند؟ برای حل این مشکل باید از متخصصان سئو بخواهید که با بررسی شرایط شما راه‌حل مناسبی ارائه دهند. سعی نکنید برای بهبود سئوی خود از آدرس اشتباه استفاده کنید. گوگل باهوش است و توسط الگوریتم‌های خود این موضوع را متوجه خواهد شد.
اگر مکان فیزیکی برای کسب‌و‌کار خود دارید، برای بهبود سئوی محلی خود تلاش کنید. انتظار نداشته باشید که با انجام مراحل گفته‌شده و تنها در عرض یک هفته، در لیست ۳ سایت برتر قرار بگیرید. این کار زمان‌بر است و باید به آن فرصت دهید تا خودش را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *